h1

Hatar att vara sjuk

september 28, 2015

För andra gången i år är jag så pass sjuk att jag behöver uppsöka sjukvården. 

Denna gång på grund av något så initialt löjligt som värmeutslag. Dessa, som startade i armhålan har nu givit mig en infektion i underarmen som blivit tjock o slät som en falukorv.

Antibiotika är receptet i 10 dagar, blir det inte bättre om fyra dagar måste jag till sjukan för att tömma armen på vätska. Låter så där…

I armhålan har jag utslag som är varfyllda, tänk dig stora finnar, och de gör tokont när man nuddar dem. Vilket jag självklart gör. Konstant.

Kommentera

