h1

Hos tandläkaren – igen

maj 27, 2013

Idag var det dags att dra ut visdomstanden, kände mig ganska lugn inför det då det gick så bra förra veckan. Började dock med att beklaga mig över att jag haft väldigt ont i huvudet, känns som om jag har någon form av infektion kvar. Hon tittade och mycket riktigt, det fanns det. Hon började med att spola och faaan, ont det gjorde då!

Sen var det dags för nästa sida, en visdomstand i nedre käken som skulle bort. Först så tog hon och gjorde i ordning en flisa på en tand och det där filljudet…usch! Sen kändes det som om hon hävde sig in i käken på mig och började grotta med visdomstanden. Förstod inte riktigt vad hon gjorde, kände heller ingenting förrän hon visade mig resterna av det hon plockat ut. Tog den i typ två delar…

Kände inget denna gång heller, alltså när hon drog ut tanden. Det andra kändes saaatan! Men nu är det klart. Fick dessutom penicillin som förhoppningsvis tar bort infektionen.

Kommentera

