h1

Julbord

december 18, 2012

I söndags var vi, tillsammans med herr & fru Flisborg, på julbord på Kolmården. Ett julpaket innehållandes en delfinshow följt av julbord på Vildmarkshotellet. En trevlig kombination.

Blev lite nervös då jag läste att vi tagit en sittning där även Bamse skulle komma och underhålla, misstänkte att det skulle vara många barn med. Och mycket riktigt, mängden barnvagnar var många fler än vanligt på de julbord jag deltagit på. Bävade inför ljudnivån under maten. Men där hade jag fel.

Visst kryllade det av barn men antingen var det otroligt välartade telningar eller så var ljuddämpningen ypperlig i lokalen för vi hörde ingenting. Snarare var det så att vi fick något lätt nostalgiskt i blicken när Bamse äntrade matsalen och barnen ställde sig i kö för att krama honom, ivrigt fotograferade av föräldrarna. Genast gick vår konversation över mot barnbarn…

Själva maten då…möjligen var jag färgad efter förra veckan succé på Sandsjön utanför Eksjö, men jag var väl inte tokimponerad. Det var gott förstås, men ingen toppnotering.

Kommentera

