h1

Nattåget

november 8, 2012

Jag är i Åre för några dagars jobb, stannar till på lördag. För att ta mig hit åkte jag tåg, nattåget. Gick på i Linköping klockan 20.00, bytte i Stockholm till nattåget som avgick 22.50 och kom fram till Åre 07.35

Hade bokat en egen sovkupé och det gjorde jag nog rätt, i för saaatan va små de är! Inte tokkul att dela en kupé med två andra främmande personer. Sängen var förvisso ganska så skön men jag drog på för mycket värme så jag vaknade upp 01.38 i ett rum som var en bra bit över 30 grader varmt. Det djävliga var att jag inte fick upp något fönster. Bara att öppna upp dörren och vänta på att få in lite luft.

Sen somnade jag förvisso om och sov gott 🙂

Kommentera

