h1

En slö lördag

september 29, 2012

I dag var första lördagen på 4 helger som jag var hemma och fick äta frukost, kändes toppen. Dessutom blev jag helt ensam då Lena käkade frukost på Scandic City tillsammans med Madde och Anki. Sonen var förvisso hemma men som den ungdom han är kan han ju sova tills…ja, tills man väcker honom helt enkelt. Imponerande.

Satte mig och försökte lösa melodikrysset men tjurade till när jag inte kom på Zarah Leander och då fick det vara!

Lördagen fortsatte sen med att gå upp till svärmor och fixa TVn då hon fått en ny ComHembox. Allt förlöpte som det skulle, fick förvisso kontakta supporten då de extrakanaler hon beställt inte syntes. Löstes enkelt genom att ComHem skickade ut en signal. Undrar varför de inte gjorde det tidigare?

Frun kom hem för en kort stund innan det bar iväg till Mantorp och någon mässa med inriktning på häst. Jag stannade hemma och tog det lugnt innan det var dags för taco. Passande nog ringde lillasyster och frågade om hon fick bjuda in sig och barnen vilket passade alldeles utmärkt då våra barn var på annan ort. Fick vara barnvakt åt Estelle när de andra gick till lekparken, härligt!

Kommentera

