h1

En vanlig dag på jobbet?

september 27, 2012

Min arbetskamrat börjar resdagen till Quebec med att 07:00 ta en bärs på på Arlanda.

Han är dock inte ensam utan följs raskt av resten av gänget som beställer samma sak innan vår resa går vidare med flyg 9 timmar  mot New York där vi ska byta plan. Väl på flygplatsen beställer vi in några öl. Ganska många faktiskt

 

Resan mot Quebec går förvånansvärt snabbt sista biten, dryga 90 minuter bara. Väl framme vid hotellet är det incheckning som gäller och sen upp och inspektera rummen, fantastiska! Min kollega Patrik ringer upphetsat och frågar om jag sett minibaren vilket jag inte hunnit med, (han är något snabbare än mig på de inspektionerna) och han kommer upprusande till mitt rum, tar fram 3 miniflaskor Vodka och gör 2 screwdriver vilka vi dricker upp och tittar på utsikten från mitt rum över staden Quebec.

 

 

Här är klockan 17:00 lokal tid (23:00 i våra kroppar) i vi ska snart gå ner till hotellbaren för en liten drink innan vi ska gå restaurang, bord bokat 20:00
Jag höll ut till 00:30 innan jag gick och la mig. Blev en 24 timmarsfest…

 

 

Kommentera

