h1

Bysjöloppet

september 9, 2012

Var i Åtvidaberg igår och sprang Bysjöloppet, 18 kilometer. Ett mycket härligt lopp i vackra omgivningar. Mindre härligt var att jag fick ont redan i första backen. Kroppen kändes inte bra och efter 3 kilometer började jag få känningar av kramp i högra låret. Drack vid varje tillfälle som gavs med förhoppning om att det skulle ge med sig men icke, ont hela tiden. Hade med mig en Snickers som jag tänkte skulle ge en liten extra energiskjuts men ville inte äta den för tidigt utan hade satt upp målet att äta halva när 7 kilometer var kvar.

Pillrade i mig halva under 2 kilometer och vid 4 km kvar var det dricka igen. Tog en ordentlig mugg och GICK och drack. Gjorde susen i kroppen och de sista 3 kilometrarna in var mycket behagliga. Tiden blev modesta 1:36…så kan det gå ibland!

Kommentera

