h1

Löpdags

augusti 8, 2012

Efter ett antal löppass ute i Vidingsjö och Lokmilen kände jag i går att det var dags att testa asfalten igen. Tog således och snörade på mig skorna hemma och gav mig ut!
Siktade in mig mot en runda jag brukar ta och det funkade förvånansvärt bra. Tempot var dock inget att skryta om, lunkade i 5.40 tempo då jag kände mig lite osäker på om höften skulle börja bråka igen.
Efter 10 kilometer kändes det fortfarande bra och jag testade att öka tempot de sista 5 o väl hemma blev snittiden 5.30. Helt okey för att vara första asfaltsrundan på lääänge.

Kommentera

