h1

Boxpass

juni 20, 2012

Blev inbjuden att köra ett boxpass på F&S av Annika igår och hängde givetvis på. Box är ju förbaskat trevligt och jobbigt.

Hade ingen att köra med utan instruktören parade ihop oss 7 personer som var där “själva” och det är alltid en rolig upplevelse att se hur det hela blir. Jag var ensam kille och när han tittar på de övriga försöker han få ihop mig med den tjejen som ser starkast ut förstås. Och det gjorde han.

Jag hamnade ihop med en “dam” på säkert 40 – 45 år, såg stark och uthållig ut. Första 30 minuterna av passet är uppvärmning och lite styrkedel som sen följs av 60 minuter box.

När vi väl började boxas körde hon första passet och jag var lite småimpad över hennes drag i handskarna. Smällde på relativt bra. När det sen var min tur frågade jag hur det gick när jag slog lite hårdare och hon sa att det var helt okey. Framåt slutet av passet märkte jag att jag nog slog lite för hårt, hon började att grina illa helt enkelt.

Ett tag blev jag till och med lite nervös, inte för att jag slog för hårt utan för att hon tog i för mycket. Hon började flacka med blicken och jag blev tvungen att säga till henne att lugna ner sig en stund. Tror det var mer än välbehövligt.

Men allt som allt, box är ju förbaskat roligt. Skulle vilja köra det lite mer!

Kommentera

