h1

Mera matlagning!

april 16, 2012

Fortsatte mitt letande i kylskåpet och ta mig tusan om jag inte hittade lite mer mat som var på väg att gå ut. En kasslerbit på nära kilot låg där och grinade mig rätt i ansiktet. Det skulle den inte få göra ostraffat utan jag satte raskt igång med att göra pajdeg, här ska göras kasslerpaj!

Gjorde lite för mycket pajdeg, i alla fall i relation till äggen, hade nämligen bara åtta stycken hemma, men utgår från att just pajdeg går att frysa. I vilket fall som helst så står det nu två ”pajskal” och bara väntar på bättre tider i frysen.

Körde ihop kassler, purjo, lite lime samt parmesanost! i en stekpanna och välte sen över det hela i pajskalet och täckte allt med ägg/mjölkblandningen. Saknade saffran men lite limeskal och västerbottenost gjorde susen som smaksättare.

In i ugnen en halvtimme och sen klart. Dock ingen i huset som var hungrig men det blev en massa matlådor i alla fall. Den gode Jarmo kom förbi och han fick med sig en matlåda hem. Fick ett SMS idag av honom där han tackade för god mat. Jag undrar jag om han tog sallad oxå, det sa jag att han var tvungen att ha med!

Själv käkade jag paj idag efter träningen 🙂

Kommentera

