h1

Träningsrunda

april 6, 2012

I går kväll tog jag mig i kragen och äntrade MTB hojen för en träningsrunda. Började lite lätt och körde småvägar en timme och vips så befann jag mig  borta i Hjulsbro. Därifrån var det inte långt till att svänga förbi Peter och se om han var hemma. Vilket han var!

Han serverade genast en svalkande och behövlig dryck för en trött cyklist, en iskall Gambrinus! Oerhört gott. Till detta underhölls vi av hans två döttrar som dessutom ville målas till påskkärringar inför stundande runda på gatan för att få godis. Jag ställde givetvis upp och målade galanta prickar på deras kinder.

Efter välförrättat värv fortsatte jag min tur och minsann om jag då inte hamnade bort i Vidingsjö, bestämde mig för att svänga förbi Kenna då han denna helg skulle bli sambo med Gittan, de skulle köra möbler och kanske de behövde lite bärhjälp varför jag stannade till. Där var dock allt inburet och klart och istället för tunga lyft bjöds jag in på en whisky för att värma mig. Och en öl för själva törsten. Dessutom taco för att inte vara för hungrig. Sen en öl till…och en till…

Allt som allt, cykelträning är något jag skarpt kan rekommendera helt enkelt. Mycket trevligt med dessa stopp 🙂

Kommentera

