h1

En mil

mars 19, 2012

Då vädret verkligen inbjöd till utomhusverksamhet snörade jag på mig löparskorna och gav mig ut på en runda. Visste inte om höften skulle palla med en längre runda så jag satte ett mentalt mål på 7,5 kilometer. Men väl ute på vägarna så insåg jag att det skulle funka att springa längre så jag tog 10 kilometer.

Farten vågade jag inte testa utan höll mig på dryga 5.30 tempo, kändes förhållandevis bra i flåset men det märks att kroppen inte fått springa på en månad, jag väger mer och uppförsbackarna skapar ett ”förvånat flås” som jag inte upplevt på länge!

Kommentera

