h1

Monsters of Rock

oktober 24, 2011

I lördagskväll var det konsert i Linköping, a Tribute to Monsters of Rock med coverband för Gun’s & Roses, Kiss och Iron Maiden. Taggad inför förra årets trevliga upplevelse hade Lena och några kompisar köpt biljetter. Jag hade i vanlig ordning tackat nej!

Fick dock två biljetter av Andreas, han kunde inte gå själv dessvärre, och jag bestämde mig för att gå ändå. Fast helst inte själv så jag letade upp en gammal kompis som heter Arvid. Åkte hem till honom med några bärs och när jag gick på vägen insåg jag att det var mer än 25 år sen sist jag var gick hem till honom med en kasse bärs för att parta…jösses!

Väl på konsert och kongress blev det denna gång inte den upplevelsen jag kanske hoppats på. Ljudet funkade inte perfekt och när brandlarmet gick för andra! gången tjurade jag ut och gick hem. Gick alltså. Kom till McDonalds i Ryd och tog mig, tillsammans med 100 tals studenter, lite ”fyllekäk”.

Totalt sett ändå en ganska trevlig kväll.

2 kommentarer

  1. Haha. Vad reagerade brandlarmet på? Rockröken eller? 🙂


  2. Man får väl utgå från det. Eller om det var några uttråkade stackare som tände på inne på muggen…



Kommentera

