h1

Bysjöloppet

september 10, 2011

18 kilometer i ett fantastiskt väder och härligt landskap. Kände mig ganska pigg i början och tänkte att det får bära eller brista och drog på i ett tempo en bra bit under 5 minuter per kilometer. Det höll ganska länge, men dessvärre inte så långt som jag hoppades. Efter 8 kilometer började det kännas lite och när jag insåg att jag var tvungen att stanna för att pissa så gick lixom luften ur…

Resterande milen blev en ganska lång pina men jag tog mig runt på något sånär godkända 1:31. Hade hoppats på under 1:30 men idag gick det inte helt enkelt, kroppen känns inte helt på topp, fast någon oro inför Lidingöloppet och dess 30 kilometer är det inte. Att springa under 2:45 är kanske inte realistiskt även om det fortfarande är mitt mål!

Kommentera

