h1

Intervaller med nocout.se

augusti 16, 2011

Planen var att jag skulle vara kvar i Surahammar tills på onsdagen för att åka direkt till Örebro men det blev ändrade planer och jag susade hem direkt på tisdagen. Glädjande nog kom jag hem så att jag hann delta i tisdagens intevallpass med gänget från nocout.se

Efter sedvanlig uppvärmning delades vi in två och två efter bästa förmåga. Vi skulle springa ca 700 meter i en ”cirkel” och mötas på halva vägen och där vända och springa tillbaka för att se vem som kom fram först. Detta skulle göras totalt 8 gånger med 1 minuts vila mellan varje varv. Jag trodde att jag skulle springa på ca 2:50 och hittade en kille med liknande uppfattning och nog sprang vi lika allt. Vi kom först typ varannan gång och tiden varierade mellan 2:48 och 2:51, lysande!

Passet var som vanligt jättekul och det är häftigt att så många deltar, vi var 16 pers även denna gång!

Kommentera

