h1

Söndagspass

augusti 7, 2011

Då vi var på ett fantastiskt bröllop igår och det blev ganska sent så blev även dagens löppass av det något senare slaget. Bosse kom hit vid 18:00 snåret och vi begav oss iväg, Malmslätt, Ryd, ”city” och sen hemåt, allt som allt en runda på 16,75 km som sprangs på 1:27. Helt okey med tanke på förutsättningarna.

Dock fick jag en blåsa på en tå, kände av den redan vid 10 km och då började dessutom knäna att göra sig påminda, det är helt enkelt höst i luften och den kalla luften gör att jag får ont i knäna, inte roligt!

Dryga månaden kvar till Lidingöloppet och att jag ska klara det är det ingen tvekan om, nu är det bara fråga om hur jag kommer att må och hur ”fort” eller snarare vilken tid jag kommer att få. Bantar jag bort några kilo, typ 3-4 så kommer det nog att gå bra. Kondisen funkar men den trevliga sommaren har satt sina synliga spår…

Men det är ju egentligen därför jag tränar, för att kunna äta och dricka gott 🙂

Kommentera

