h1

Cykeltur med spänning…

juli 28, 2011

Tog mig en cykeltur på kvällskvisten, cyklade mot Vidingsjö och MTB spåret. Tog ”genvägen” över Vidingsjöbacken som jag faktiskt klarade av att cykla upp för denna gång. Sen tog jag av mot mtb spåret och det var kanonkul även om jag ibland saknade hjälm! Speciellt kännbart blev det när jag ramlade i en slänt. Cykel och jag är hårt ihopsatta med klipspedalerna och det kändes inte bra att falla hårt. Växelföraren fick sig också en smäll och jag bestämde mig för att linka hem till Jarmo och försöka laga den.

Dessvärre tappade jag min mobil i vurpan och var således tvungen att cykla tillbaka, kom på det ganska snart men det blev ändå nära 2 kilometer extra inne i skogen. Att det regnade gjorde inte rötter och stenar mindre hala.

Väl hemma hos Jarmo fick jag proffshjälp med cykeln och när väl det var klart fick jag lyxfika, nybakta chokladmuffins och en ruskigt god tårta som Cillas syster hade gjort, den vill jag ha receptet på!!!

Här är rundan:

Kommentera

