h1

Morgontrött

juni 11, 2011

Lena åkte med tåget till Stockholm imorse, avgick 07:05, och jag körde ner henne till stationen. Efter det så funkar det inte att somna om så jag satt och läste igenom tidningarna, vi har Corren och DN, och det tar sin lilla tid. Klockan blev nästan 10 när jag kom på att det var läge för lite löpning. Tog mig ut till Vidingsjö och väl där bestämde jag mig för att försöka springa “fort”. Fort o fort…men i alla fall försöka springa en någotsånär snabb 5 kilometersrunda.

Började med att värma upp med 2,5:an i lugnt och stilla tempo för att sedan ta 5:an snabbt. Men hur jag än försökte så funkade det inte att springa fort, det är inte möjligt på förmiddagen (skyller jag på…)

Tiden på 5 km blev 22:37 och det är i ärlighetens namn inte vidare värst snabbt. Inte långsamt men absolut inte snabbt. Det blir till att köra intervallträning snart, enda sättet att få upp hastigheten! Det borde nämligen funka att springa 5 kilometer under 20 minuter.

Kommentera

