h1

Mera bilar…

juni 8, 2011

Testade så Passat med 170 hästars diesel, fyrhjulsdriven, igår. Jag har passat idag och är mycket nöjd över den, den har gått bra och billigt och är skön att köra. Ingen raket precis men det funkar, dessutom har den DSG lådan och den är helt enkelt perfekt! Kan inte tänka mig någon annan variant. Passaten jag testade var utrustad ungefär så som jag vill ha den men jag misstänker att det satt ett sportpaket på den, det är snyggt men i ärlighetens namn är det lite väl stötigt. Nackdelen med Passat är att det är just en Passat, har ju kört en sådan nu i 7 000 mil och vill gärna ha något nytt.

Så efter Passaten fortsatte jag in till Skoda, smidigt med flera bilsorter i samma hus, och testade en Skoda Yeti. En förmodad kanonbil men den är lite för högljudd helt enkelt, annars ett bra alternativ, den var mycket trevlig att köra. Efter det, tog jag mig in i en Skoda Superb och jösses vilken bil. Väldigt stor och mycket skön att både köra och åka i. På något sätt är det härligt med stor och gungig bil. Ska ge den ett försök till, lite längre och med familjen i för att de också ska få ge ett utlåtande.

Kommentera

