h1

Minnesmästare?

maj 26, 2011

Åkte till Biltema för att införskaffa två grejer: en gräsklippare samt sånt där snöre som sitter längst ner på trimmern.
Innan jag for iväg till Biltema kollade jag upp vilken typ av trimmer jag har och vilket snöre som skulle införskaffas och glad i hågen susade jag iväg. Väl framme går jag in, fullt fokuserad på mina två grejer jag ska införskaffa. Sen händer nått…

Jag letar efter gräsklipparna i trädgårdsavdelningen men hittar inga och frågar en ur personalen som berättar att de finns bland bildelarna. Detta får förödande konsekvenser då jag blixtsnabbt tappar bort tråden! gällande trimmern och beger mig bort och tar en gräsklippare under armen och ställer mig i kön. Väl i kön känner jag på mig att det är något jag glömt och jag tittar mig förvirrat runt och där…där är det jag ska ha. Det jag tar är ett trepack med tandpetare!

Så ut ur Biltema spatserar en 43 årig man med en gräsklippare i ena handen och ett trepack tandpetare i andra, bara den synen måste väcka många svåra frågor,  och han känner sig nöjd över inköpen han just gjort.

Väl hemma inser jag fadäsen och kan inte annat än högt utbrista: Men Niklas…va faan tänkte du på. Och då tittar grannen fram bakom hörnet med ett litet flin och tittar på mig som om jag inte vore klok (för här står jag och pratar högt med mig själv i carporten) och frågar: ja, va fan tänkte du på?

Kommentera

