h1

Blodomloppet

maj 26, 2011

Har sprungit blodomloppet i Linköping och det gick förvånansvärt bra. Början är förvisso en pärs, hur mycket folk som helst att kryssa mellan och uppförsbacke, ingen kanonkombination precis och jag märkte verkligen av det. Lenas arbetskamrat Bernie höll ett högt tempo och jag försökte hålla det. Efter 2 kilometer så kändes det inte helt hundra och jag var tvungen att släppa honom typ 50 meter. Men ju längre loppet gick desto bättre kändes det och efter 6 km var jag i kapp honom igen och vi sprang ihop 2 km. Efter 8 km så kände jag att det var läge att öka takten lite till och ta mig tusan om jag inte sprang i från honom.

Jag lyckades springa milen på 45 minuter och jag tycker nog att det är helt okey. I ärlighetens namn så tror jag aldrig att jag sprungit milen fortare, inte vad jag kan komma ihåg i alla fall. Känns bra, för kroppen var INTE på topp i dag. Lite sliten samt att magen har varit i lite olag under eftermiddagen.

Kommentera

