h1

Göteborgsvarvet 2011

maj 22, 2011

Då var det avklarat för i år, Göteborgsvarvet alltså. En mycket underhållande och trevlig runda som rent kroppsligt funkade kanon, kände mig pigg och fräsch hela rundan. I början tog jag i lite mer än vad jag planerat men det funkade trots det kanon. Snittiden på min klocka pendlade mellan 4:48 och 4:52 mest hela tiden och det skulle innebära att jag borde klara mitt mål att komma under 1:45 på rundan. Höll tiden och det mesta kändes bra ända tills jag kom fram till 20 kilometer och tittade på min klocka som då visade att jag tiden stod 1:41:48 och jag insåg att min GPS spelat mig ett spratt!

Att springa sista dryga kilometern under 3:12, inte en chans, det gör jag ju knappt en kilometer…

Blev lite småtjurig och lunkade i mål på, förvisso helt godkänd tid, 1:47:05
Bra mål inför nästa år eller runda att springa på under 1:45.

Kommentera

