h1

Koka makaroner

maj 16, 2011

Har börjat att använda decilitermått när jag måttar mängden makaroner som jag ska använda. 2 deciliter per person och ta mig tusan, det blir ganska bra varje gång. Känns märkligt att jag kommit på det först i mogen ålder. Nästan löjligt om jag ska vara helt ärlig.

Enda nackdelen är jag ibland glömmer bort att det är just makaroner jag ska koka utan det blir någon konstig association med decilitermåttet och gröt (kokar gröt varje morgon) vilket gör att jag från gång till annan skickar i makaronerna direkt i vattnet utan att det fått koka upp. Då blir jag vresig på mig själv och skäller lite grann…alltså talar högt till mig själv.

Både glömskan och förvirringen vid matlagningen samt att tala med sig bara bekräftar min frus tes att jag börjar bli gubbig. Fast jag tänker inte hålla med. (Säger jag högt till mig själv!)

Kommentera

