h1

På uppfarten

april 29, 2011

Kan inte annat än säga att jag tycker den är rätt så snygg mitt nya bilinköp.
Det är något klassiskt över den helt enkelt. Sen att inredningen går i 80tals kitschiga bruna schackrutor, det känns på något sätt helt rätt i en sådan här bil.

Skicket på Porschen är väldigt bra, inredningen är välbehållen som bara den och karossen uppvisar en för åldern fint skick. Rost finns inte! Själva körupplevelsen skulle säkerligen må bra av lite nya bussningar till motor och styrning, men det får vänta. Prio 1 är att fixa de saker som ej funkar, nämligen elhissen på passagerarsidan samt den elektriska öppningen av takluckan, som det är nu får jag göra det manuellt, känns inte bra i en Porsche!

Gentlemannen, född 1940, som jag köpte den av har haft bilen sedan 1996 och kört den ca 300 – 500 mil per år och underhållit bilen hela tiden efter bästa förmåga. Den har ej blivit körd under vinterhalvåret utan har fått stå och vila i ett garage. Jag tänker fräscha upp bilen ordentligt, se till att allt funkar precis som det ska och dessutom lämna in den på en lackrekond, gjorde det med Supran och det resultatet var jag mycket nöjd med.

När sen bilen blir nybesiktad så finns det en stor chans att jag sätter ut den på annons och säljer den, den gode Jarmo har redan lagt ett bud 🙂

Men nu kan man pricka av en punkt på ”att äga listan” i alla fall: En PORSCHE

Kommentera

