h1

Fredagslöpning

april 29, 2011

Ikväll blev det ytterligare en löprunda med den gode Bosse. Vi startade hemma hos honom och sprang sen till Vidingsjö, ca 3.8 kilometer, och så hade vi tänkt att springa 5:an där och sen springa hem. Vi hade dessvärre gått ut i ett för högt tempo denna dag och Bosse är lite småkänslig för detta och jag föreslog att han instället för 5:an skulle ta 2,5:an och så försökte jag springa ifatt honom på vägen hem. Det funkade nästan, han vände och hämtade upp mig lite innan den så kallade mördarbacken inte långt ifrån hans hus.

Allt som allt blev det för mig 13 härliga kilometrar som klarades av på 1:04:51, alltså under 5 minuter per kilometer och det är jag nöjd med. Det ingår faktiskt en kisspaus i den tiden!

Ser oxå en möjlighet att nå mitt viktmål innan Göteborgsvarvet, är inte där riktigt ännu men jag är på god väg. Känns onekligen inspirerande!

Kommentera

