h1

Löprunda på morgonen

april 26, 2011

I morse smörade jag på mig löparpjucken och sprang till Simhallen, en nätt liten tur på 5 970 meter. Har sprungit några gånger förut och inte klarat det under 30 minuter och anledningen tror jag dels berott på själva konditionen, att jag sprungit med ryggsäck, den tidiga timmen samt att jag inte ätit eller druckit något utan i princip bara gått ur sängen och börjat springa.

I morse började jag med att dricka ett stort glas med vatten och gav mig av. Kände direkt att det kändes bättre än sist och sprang på förhållandevis bra. Trots ett stopp för att knyta om ena skon klarade jag av sträckan på, i sammanhanget, godkända 29:32

Därefter 1 kilometers simning och sen den oerhört efterlängtade frukosten, den är ruskigt en sån här morgon.

Kommentera

