h1

Lördagsträning

mars 12, 2011

Så kom då lördagen och med den det tänkta långpasset, men ICKE, av det blev det helt enkelt intet. Hade tänkt mig en lång härlig långrunda i strålande solsken men näe, ibland blir det inte som man tänkt sig och då får man helt enkelt tänka om och vara nöjd med det beslutet.

Tog mig förvisso en runda på ca 9-10 kilometer men det blev intervaller idag. Var tvungen att göra något istället för att bara lunka runt. Funkade bra och det blev lite roligare och sen är det bra träning att höja hastigheten och att försöka springa nästan maxhastighet. Jag tycker att jag, när jag fått upp rätt tempo i löpningen, borde kunna hålla mig under 50 minuter på milen när jag springer halvmara. Det har jag gjort förr och ta mig tusan om jag inte ska dit igen. Som det är nu är det 55 minuterstempo på milen som känns bra, alltså har jag lite att jobba på. Men det är definitivt inte omöjligt.

Däremot så har jag ingen lust att träna för att komma under 1:40 på halvmaran längre. Det var ett gammalt mål men va fasen, jag har ju fyllt 40…och därmed blivit lite slöare!

Kommentera

