h1

Löprunda. Igen!

mars 2, 2011

Istället för att gå ner i källaren och gå på ett spinningpass på lunchen valde jag även denna onsdag att ge mig ut på en löprunda istället. Tog nästan samma runda som igår kväll fast denna gång i strålande sol. Och utan Bosse. Men med hund.

Hunden är oerhört trött när vi springer ”bort” från hemmet, hon sackar efter och jag måste då och då ropa i fatt henne och med uppmuntrande ord se till så hon hänger med. Trots det slokar hon mer än lovligt med huvudet och verkar trött. Sen vänder vi hemåt, och det märker hon vill jag lova för då blir det en helt annan spänst i stegen. Hon hoppar gärna förbi mig och tar helst snövägen och hoppar i den djupa snön och tröttheten är som bortblåst. Nästan så att jag blir lite tjurig!

Väl hundra meter från huset vänder hon om och tittar på mig och ger sen gärnet, nästan som om hon vill visa att hon inte är trött och kan springa ifrån mig vilken dag som helst. Men okey, jag ger henne det.

Själva rundan idag gick ganska bra fast jag kände mig lite sliten i kroppen och magen var i lite olag, trots detta lyckade jag få en kilometertid under 5:30 och det var målet för dagen. Sprang 11,34 kilometer med på 1 timme precis och fick snittiden 5:22 per km, helt okey. Det går åt rätt håll. Möjligtvis att snittpulsen är lite väl hög, ligger på 174 under passet vilket är TRE slag innan jag hamnar på min maxzon, där vill man inte ligga för länge…

Här är passet

Kommentera

